Analna fistula

Izraz „fistula“ karakteriše tanak kanal koji se razvija u toku zapaljenja i infekcije. Može ali ne mora biti povezan sa postojanjem gnojne nakupine (apscesa) i češće se javlja kod nekih oboljenja, npr. Kronove bolesti. Kanal obično povezuje kraj debelog creva – rektum, sa kožom oko čmara (anusa), ali može da se javi i između rektuma ili debelog creva i bešike i vagine, nakon povreda tokom porođaja, divertikuloze ili kod pacijenata sa Kronovom bolešću.

Fistule mogu biti inficirane i mogu imati iscedak, i često se javljaju zajedno sa nakupinama gnoja. Dijagnoza se postavlja nakon kliničkog pregleda i anoskopije ili kolonoskopije, fistulografije, te fistulografije magnetnom rezonancom. Terapija zavisi od uzroka, i ako uzrok nije Kronova bolest, daju se antibiotici i nakon toga sledi hirurško zatvaranje.

ZAKAŽI PREGLED

kod interniste

Crevna kandidijaza

Šta su simptomi crevne kandidijaze? Kako izmeniti ishranu? Šta podrazumeva dijeta?

Šta je arterioskleroza?

Kada nastaje arterioskleroza? Koje su posledice ovog poremećaja? Kako se može preduprediti?

Hemoroidi

Šta su hemoridi? Kako nastaju? Šta su faktori rizika? Kako smanjiti rizik od nastanka?

EKG (elektrokardiogram)

Zašto se radi EKG? U kojim slučajevima se savetuje EKG? Koliko dugo traje pravljenje EKG zapisa?

Ezofagitis

Koji su simptomi ezofagitisa? Kako nastaje? Kako se leči? Šta su antacidi?

Kosovska 26. 21000 Novi Sad

Partneri: