EKG (elektrokardiogram)

EKG (elektrokardiogram) se koristi u monitoringu rada srca. Posebne ćelije u srcu proizvode električne impulse koji dovode do kontrakcija srćanog mišića. Elektrokardiogram (EKG) beleži ove signale dok putuju kroz srce.

EKG je neinvazivan, bezbolan pregled čije rezultate lekar može odmah očitati, a koristi se kako u situacijama u kojima nema problema, ali se želi dobiti uvid u stanje srca – sistematski pregledi, tako i tamo gde postoje indikacije – za praćenje poremećaja ritma (aritmija), u slučajevima bola u predelu grudnog koša (sumnja na koronarnu bolest ili srčani udar), kod strukturalnih problema srca, za praćenje stanja nakon nekog problema sa srcem, praćenje uspeha medikamentozne ili hirurške terapije, itd. Radi tako što se elektrode, kojima se beleže otkucaji srca, stavljaju na grudni koš, ruke i noge. Tokom pregleda treba da ste mirni, da mirno ležite i što manje govorite i, ako treba, da budete pokriveni. Impulsi se beleže na monitoru ili papiru, nakon čega ih lekar analizira. Zapis traje nekoliko minuta.

ZAKAŽI PREGLED

kod interniste

Crevna kandidijaza

Šta su simptomi crevne kandidijaze? Kako izmeniti ishranu? Šta podrazumeva dijeta?

Šta je arterioskleroza?

Kada nastaje arterioskleroza? Koje su posledice ovog poremećaja? Kako se može preduprediti?

Hemoroidi

Šta su hemoridi? Kako nastaju? Šta su faktori rizika? Kako smanjiti rizik od nastanka?

Ezofagitis

Koji su simptomi ezofagitisa? Kako nastaje? Kako se leči? Šta su antacidi?

Gastroezofagealni refluks

Zašto nastaje refluks? Kako mogu promene načina života da smanje tegobe kod refluksa?

Kosovska 26. 21000 Novi Sad

Partneri: