Gorušica ili srčani udar – kako razlikovati simptome?

Gorušica se javlja kada popusti mišić koji zatvara otvor na jednjaku i, umesto da je zadržava, delimično ili potpuno propušta želudačnu kiselinu koja iz želuca prelazi u jednjak. Do toga dolazi nakon unosa određene hrane, previše kofeina i alkohola, leganja odmah nakon obroka ili prejedanja. Gorušica može biti i posledica gastritisa, grizlice (čira) na želucu ili hijatusa hernije, kada deo želuca prolazi kroz dijafragmu u grudni koš.

Gorušica se obično javlja neposredno nakon obroka, u ležećem položaju ili pri saginjanju i počinje kao osećaj „gorenja“ u grudima koji može početi u stomaku i širiti se ka vratu, uz moguć osećaj kiseline u ustima.

Nekada je ove simptome teško razlikovati od simptoma srčanog udara, ali moguće je da se radi o srčanom udaru ako se oseti iznenadni pritisak, stezanje ili jak bol u središnjem delu grudnog koša koji traje duže od nekoliko minuta i ne smanjuje se. Većina srčanih napada počinje polako i bol se širi ka leđima, vratu, donjoj vilici, ramenima i rukama, posebno levoj ruci. Moguće je da dođe do osećaja nedostatka vazduha, znojenja, vrtoglavice, muke. Obično se javlja nakon nekog stresnog perioda, bilo fizičkog, bilo psihičkog.

Ukoliko se osete takvi simptomi, potrebno je odmah se javiti lekaru, posebno ako je već bilo srčanih problema ili ako postoje i tzv. faktori rizika za srčane bolesti kao što su gojaznost, pušenje, povišen krvni pritisak, povišen holesterol, porodična predispozicija. Pravovremena lekarska pomoć je najvažnija!

ZAKAŽI PREGLED

kod interniste

Crevna kandidijaza

Šta su simptomi crevne kandidijaze? Kako izmeniti ishranu? Šta podrazumeva dijeta?

Šta je arterioskleroza?

Kada nastaje arterioskleroza? Koje su posledice ovog poremećaja? Kako se može preduprediti?

Hemoroidi

Šta su hemoridi? Kako nastaju? Šta su faktori rizika? Kako smanjiti rizik od nastanka?

EKG (elektrokardiogram)

Zašto se radi EKG? U kojim slučajevima se savetuje EKG? Koliko dugo traje pravljenje EKG zapisa?

Ezofagitis

Koji su simptomi ezofagitisa? Kako nastaje? Kako se leči? Šta su antacidi?

Kosovska 26. 21000 Novi Sad

Partneri: