Hemoroidi

Hemoroidi predstavljaju proširene, otečene i zapaljene vene rektuma i anusa, donjih delova debelog creva. Simptomi hemoroida su bol, svrab, otok i krvarenje tokom defeciranja (velike nužde) i obično nestanu i bez ikakve terapije posle nekoliko dana. Ukoliko je, medjutim, bol jak i krvarenje intenzivno, treba se obratiti lekaru radi pregleda i dodatnih pregleda, radi isključenja ozbiljnijih stanja.

Faktori rizika za nastanak hemoroida su hronični zatvor i dijareja, kao i provođenje dugo vremena na toaletu, starenje, napor pri defekaciji i preterana upotreba laksativa ili klistira, podizanje teškog tereta ili bilo koja aktivnost koja povećava pritisak na vene rektuma ili anusa. Rizik je povećan i ako su u porodici postojali hemoroidi. Trudnoća je faktor rizika za nastajanje hemoroida iz više razloga – povećanog pritiska u abdomenu, hormonskih promena, zatvora, dobijanja na telesnoj masi…hemoroidi nastali u trudnoći obično nestaju nakon porođaja.

Postoje dve vrste hemoroida – spoljašnji i unutrašnji. Spoljašnji hemoroidi su ispod kože oko anusa i mogu da budu bolni i da svrbe, dok su unutrašnji obično bezbolni, ali mogu da izađu u spoljašnju sredinu i postanu bolni.

Rizik od nastanka hemoroida može se smanjiti izmenom načina ishrane i ponašanja – unošenjem više vlaknaste, više tečnosti i redovnim fizičkim vežbanjem predupredi se zatvor, smanjuje napor pri defekaciji i pritisak na rektum.

Kada se hemoroidi pojave, bol se može umanjiti natapanjem u mlakoj vodi, stavljanjem leda i posebnih krema namenjenih za njihovu terapiju. Ukoliko se javljaju često, bolni su i značajnije krvare, obavezno se obratite svom lekaru, radi dalje terapije.

ZAKAŽI PREGLED

kod interniste

Crevna kandidijaza

Šta su simptomi crevne kandidijaze? Kako izmeniti ishranu? Šta podrazumeva dijeta?

Šta je arterioskleroza?

Kada nastaje arterioskleroza? Koje su posledice ovog poremećaja? Kako se može preduprediti?

EKG (elektrokardiogram)

Zašto se radi EKG? U kojim slučajevima se savetuje EKG? Koliko dugo traje pravljenje EKG zapisa?

Ezofagitis

Koji su simptomi ezofagitisa? Kako nastaje? Kako se leči? Šta su antacidi?

Gastroezofagealni refluks

Zašto nastaje refluks? Kako mogu promene načina života da smanje tegobe kod refluksa?

Kosovska 26. 21000 Novi Sad

Partneri: