Prevremeni porođaj i probiotik

Prevremeni porođaj predstavlja sindrom koji započinju multipli mehanizmi – infekcija/ zapaljenski process, uteroplacentarna ishemija/ krvarenje, distenzija uterusa, stress ili imunološki procesi. U oko 30% slučajeva kod prevremenog porođaja dokazana je intraamnionska infekcija i izolovani su mikroorganizmi  iz plodove vode, slični onima u genitalnom traktu, ushodni put širenja infekcije.

U nekim slučajevima dokazana je uloga bakterijske vaginoze, kada se nađu anaerobne bakterije, koje uzrokuju promenu ekosistema vagine, što dovodi do pH veći od 4,5. Promena pH ipojava bakterija povećava rizik od prevremenog po rođaja, ali antibiotska terapija pacijentkinja sa infekcijom ali bez simptoma ne smanjuje rizik od prevremenog porođaja. Infekcija  Trihomonasom povećava rizik od prevremenog porođaja tri puta, dok, dok gonoreja povećava dva puta.

U cilju razumevanja mehanizma prevremenog porođaja potrebno je veće razumevanje mikrobiote vagine, genetskih faktora koji kontrolišu podložnost infekciji I inflamatornog odgovora domaćina.

Sekvencirane tehnologije ispitivanja vaginalne mikrobiote pokazale su da je ona u trudnoći stabilnija nego van trudnoće, a tudije sekvenciranja celog egzoma (WES) identifikovale retke mutacije gena koji učestvuju u negativnoj regulaciji odnosa imunog odgovora i antimikrobnih peptida / proteina, što podržava teoriju da je prevremeni porođaj – bar delom – inflamatorne etiologije, indukovane patogenima. Moguće je da postoji o genetska osnova – poligenska osnova sa retkim mutacijama koji deluju na odgovor domaćina I u tom cilju je potreban razvoj genetskih ispitivanja u cilju identifikacije funkcionalno značajnih genskih varijanti odgovornih za prevremeni porodjaj.

Primena probiotika može da ima uticaja u smanjenju rizika od prevremenog porođaja, održavanjem normalne flore i pH, time utičući na smanjenje rizika od ascendentne infekcije. Oralni probiotik FemmaBiotic  deluje i na creva i na vaginu, koristi se u prevenciji vaginalnih infekcija, suplementaciji u terapiji vaginalnih infekcija, kao I za smanjenje rizika od ponavljanja vaginalnih infekcijaSiguran je i pouzdan, koristi se između tri nedelje I tri meseca, shodno indikacijama, a siguran je i za primenu u trudnoći.