Pregled prostate

doctor

Pregled prostate

Karcinom prostate je najčešće maligno oboljenje kod muškaraca, posebno zloćudno jer u ranim fazama nema nikakvih simptoma i tegoba. Kada se simptomi jave, bolest je već u poodmakloj fazi.

Preventivni pregled prostate je jedini način za rano otkrivanje bolesti. Ukoliko se karcinom prostate otkrije u ranom stadijumu bolesti i preduzmu odgovarajuća terapija moguće je potpuno izlečenje

Preporuka je da se prvi pregled prostate kod urologa uradi sa 40 godina, dok se redovni godišnji pregledi savetuju muškarcima starijim od 50 godina.

Preventivni pregled prostate podrazumeva:

• analizu antigena specifičnog za prostatu (PSA)
  • pregled prostate
  • ultrazvučnu dijagnostiku.

Kako PSA nije specifičan pokazatelj prisustva tumora, te ne postoji granična vrednost, urolog će redovnim praćenjem vrednosti PSA moći da utvrdi da li postoji povišen rizik za prisustvo karcinoma.

Ultrazvučnim pregledom određuje se veličina prostate, tip rasta kao i stanje mokraćne besike.

Prilikom pregleda dobijaju se informacije i o eventualnom postojanju uvećane prostate – stanja koje je neminovno prisutno posle pedesete godine života, a uzrokuje čitav niz tegoba vezanih za mokrenje.  Ukoliko pacijent ignoriše tegobe, dolazi do poremećaja funkcije bešike, stanja koje se veoma teško leči.

Kako praktično svi muškarci stariji od pedeset godina imaju probleme sa prostatom, neophodno je da se konsultuje urolog kako bi se odgovarajućim promenama u ishrani i načinu života odložile pojave simptoma.