Urinarna infekcija kod muškaraca – simptomi, dijagnostika i lečenje

Šta su simptomi urinarne infekcije? Čime se leči? Koje su posledice?

Urinarna infekcija je odgovor mokraćnih kanala na bakterijsku kolonizaciju – nekad se u mokraćnim kanalima nalaze bakterije ali ne dolazi do zapaljenske reakcije jer organizam ne reaguje na njih, a nekada bude odgovor organizma. Kod muškaraca, veoma često, urinarna infekcija dovodi do zapaljenja prostate.

Simptomi urinarne infekcije

Bolest obično počinje sa peckanjem i bolovima prilikom mokrenja, nakon toga se javljaju bolovi u donjem delu trbuha. Kada dođe do širenja bolesti na bubrege dolazi do pojave bolova u slabinama i povišene telesne temperature.

Urin može biti zamućen sa primesama krvi, sluzi i gnoja. Do pogoršanja simptoma dolazi veoma često jer pacijenti smanjuju unos tečnosti da bi smanjili učestalost bolnih mokrenja, što dodatno pogoršava simptome jer se mokraćni kanali ne ispiraju urinom.

Urinarna infekcija – potrebne analize

Dijagnoza se može postaviti na osnovu podataka koje daje pacijent vezanih za tegobe. Klinički pregled otkriva bolnost u donjem delu trbuha, bolnost bubrega i povišenu telesnu temperaturu ukoliko se infekcija proširila na bubrege.

Analiza urina ili urinokultura ukazuje na veliki broj bakterija, gnoj i bakterijske enzime. Ukoliko je potrebno, traži se antibiogram, da bi se videlo da li su i na koje antibiotike bakterije osetljive.

Kod zapaljenja mokraćne bešike nije potrebno raditi urinokulturu jer je neophodno započeti terapiju znatno ranije u odnosu na dobijanje nalaza urinokulture. U nekim slučajevima potrebno je uraditi UZ bubrega i bešike.

Lečenje urinarne infekcije kod muškaraca

Urinarna infekcija leči se antibioticima, te povećanjem unosa tečnosti. Komplikacije učestalih infekcija mogu dovesti do ozbiljnih komplikacija – problema sa spermogramom, zapaljenja prostate i do stvaranja kamena u urinarnom traktu.